Me 262A W. Nr. 500103
"Flugzeugwerke Eger"
Ofw. Otto Meyer †
Cheb 23.2.1945
Ilustrační snímek Me 262A
Dne 23. února 1945 se během záletu zřítil v blízkosti Chebu zbrusu nový Me 262A W. Nr. 500103. Při nehodě zahynul zkušený pilot, držitel Rytířského kříže Ofw. Otto Meyer. Tento příslušník KG 55 se v Chebu podílel na zalétávání nově zkompletovaných strojů před dodáním k bojovým útvarům. Příčina nehody není známa, zřejmě šlo o technickou závadu, nejspíše na motoru. Stroj se zřítil do lesa a byl zcela zničen.
Ofw. Otto Meyer, který zahynul 23.2.1945 u Chebu /via J. Poruba- JaPo/
Záznam o ztrátě Me 262A W. Nr. 500103 a jeho pilota, Ofw. Meyera /via J. Poruba.- JaPo/
Na místo dopadu mě upozornil čtenář mého webu pan M. Tichý, který při procházce v lese narazil na kráter a kolem něj rozmetané fragmenty neznámého letadla. Jedním z mých prvních nálezů byla lopatka motoru JUMO 004, která pátrání po typu a identitě letounu udala správný směr. Jedním z dalších nálezů byl nákrční mikrofon a sluchátko z letecké kukly, které potvrzují, že pilot v letounu zahynul. Jelikož v okolí Chebu není evidována žádná jiná nehoda Me 262 (s vyjímkou již objasněné události u Slapan), je téměř jisté, že jde o trosky stroje Ofw. Meyera. Není jisté, jestli šlo o průzkumnou, nebo stíhací verzi letounu. Na místě dopadu nicméně nebyla nalezena žádná část zbraňového systému kanonů Mk 108, je tedy pravděpodobné, že šlo o průzkumnou modifikaci.
Ofw. Meyer byl pohřben na vojenském hřbitově v Mariánských lázních.
Zbytek nákrčního mikrokofonu (lidově "krkafonu") a sluchátka z pilotní kukly. Oba artefakty potvrzují informace, že pilot při nehodě zahynul.
Fragment řídící páky KG-13A | Ovladač odpalování signálních raket |
Prameny:
- Me 262 Production and Ar 234 Final Operations - JaPo 2012
Pavel Krejčí 7.2022