Me 262A       W. Nr. 500103

 

"Flugzeugwerke Eger"

 

Ofw. Otto Meyer

 

Cheb          23.2.1945

 

Ilustrační snímek Me 262A

 

Dne 23. února 1945 se během záletu zřítil v blízkosti Chebu zbrusu nový Me 262A W. Nr. 500103. Při nehodě zahynul zkušený pilot, držitel Rytířského kříže Ofw. Otto Meyer. Tento příslušník KG 55  se v Chebu podílel na zalétávání nově zkompletovaných strojů před dodáním k bojovým útvarům. Příčina nehody není známa, zřejmě šlo o technickou závadu, nejspíše na motoru. Stroj se zřítil do lesa a byl zcela zničen.

 

 Ofw. Otto Meyer, který zahynul 23.2.1945 u Chebu /via  J. Poruba- JaPo/

 

 Záznam o ztrátě Me 262A W. Nr. 500103 a jeho pilota, Ofw. Meyera /via J. Poruba.- JaPo/

 

Na místo dopadu mě upozornil čtenář mého webu pan M. Tichý, který při procházce v lese narazil na kráter a kolem něj rozmetané fragmenty neznámého letadla. Jedním z mých prvních  nálezů byla lopatka motoru JUMO 004, která  pátrání po typu a identitě letounu udala správný směr. Jedním z dalších nálezů byl nákrční mikrofon a sluchátko z letecké kukly, které potvrzují, že pilot v letounu zahynul. Jelikož v okolí Chebu není evidována žádná jiná nehoda Me 262 (s vyjímkou již objasněné události  u Slapan), je téměř jisté, že jde o trosky stroje Ofw. Meyera. Není jisté, jestli šlo o průzkumnou, nebo stíhací verzi letounu. Na místě dopadu nicméně nebyla nalezena žádná část zbraňového systému kanonů Mk 108, je tedy pravděpodobné, že šlo o průzkumnou modifikaci.

Ofw. Meyer byl pohřben na vojenském hřbitově v Mariánských lázních.

 

   

Zbytek nákrčního mikrokofonu (lidově "krkafonu") a sluchátka z pilotní kukly. Oba artefakty potvrzují informace, že pilot při nehodě zahynul.

 

 

   
Fragment řídící páky KG-13A Ovladač odpalování signálních raket

 

 Prameny:

- Me 262 Production and Ar 234 Final Operations - JaPo 2012

 

Pavel Krejčí 7.2022