MiG-15bis      výr. č. 523615

 

trupové označení:   "MY-76"

 

3. letka, 47. průzkumný let. pluk

 

pilot:  npor. František Hudák

 

Štětí okr. Litoměřice   3.5.1957

 

 Ilustrační snímek MiG-15 s kódovým označením používaným do června 1957 / zde "PR-01" - MiG-15 velitelského roje 15. let. pluku/

 

 

Les, do kterého se v r. 1957 zřítil stroj npor. Hudáka /2017/

 

Pilot 47.pzlp npor. Hudák prováděl cvičení č. 36 OBP SL/55 ve vzdušném prostoru západně od letiště MLADÁ. Cvičné útoky byly prováděny na letoun IL-28R /trupové ozn. PU-13/, který patřil 1. letce 47. pzlp.

Po skončení úkolu provedl npor. Hudák "frajeřinku", která se mu stala osudnou. Při odpoutání od letounu, na který prováděl zteče jej vpravo podletěl a levou stoupavou zatáčkou  chtěl přeletět před jeho přídí. Neodhadl však správně vzdálenost a  zachytil přitom  pravým křídlem o kabinu letovoda Il-28. Náraz zřejmě poškodil i balanční křidélko Migu a ten se stal neovladatelný. Letoun npor. Hudáka postupně přešel do spirály, ve výšce asi 700 metrů pak do vývrtky. Pilotovi se nepodařilo padající letoun opustit a zahynul při nárazu stroje do lesa. Posádka Il-28 v době, kdy nešťastný MiG hořel v lese u Štětí, přistála bez úhony na letišti v Mladé.

 

Zákres letecké katastrofy a fotografie z vyšetřovacího spisu /VUA Praha/

 

 

 

 

   
1957 2017

 

   

 

 

Drobné fragmenty nalezené na místě dopadu v r. 2017

 

 

 

   

Zbytky nábojnic do kanonu NR 23 ráže 23 mm . Rok výroby 1954

 

 

   
Víčko tlakoměru Kontrolka z pilotní kabiny

 

   

Torzo palubních hodin /na snímcích vlevo/

 

Prameny:

Vyšetřovací spis VUA Praha

 

Pavel Krejčí 10.2017