Junkers G.24 W.Nr 840
D-876 Deutsche Lufthansa
Cínovec okr. Teplice 21.3.1927
Za fotografii děkuji p. Pospíchalovi /pane Pospíchale napište mi do vzkazníku prosím svoji platnou mailovou adresu- díky! /
Dne 21.března 1927 byla zahájena letecká přeprava osob letadlem Junkers D 876 na lince Berlín, Drážďany, Praha a Vídeň. Při zpáteční cestě, kvůli husté mlze neměl pilot dostatečnou výšku stroje a zřítil se s ním nedaleko Cínovce. V letadle které spadlo mezi stromy byl pilot s palubním mechanikem a pět cestujících. Při nehodě se nikomu nic nestalo.
Zdroj: internetové stránky obce Cínovec
Dle knihy Ing. J Kellera "Nehody dopravních letadel v Československu 1918-1939" došlo k nehodě poblíž železničního nádraží v Dubí.
Letoun typu G.24 v původní, třímotorové konfiguraci
Ju G.24 W.Nr. 840/D 876 po přestavbě na jednomotorový stroj /označení Ju F.24/
Stroj, který havaroval u Cínovce byl vyroben r. 1925 ve Švédsku
registrován jako S-AAS 11. 8. 1925 u AB Flygindustri, Limhamm ale vlastněn byl leteckou společností Sachsische Luftverkehrs AG v Drážďanech.
6. 9. 1925 dostal jméno "Dresden"
9. 1925 přejmenován na "Diana"
6. 1. 1926 převzán společností Deutsche Luft Hansa AG v Berlíně
25. 5. 1926 registrován jako D 876 se jménem "Diana" u D. Luft Hansy AG
22. 9. 1926 výmaz ze švédského rejstříku
6. 1928 přestavěn na verzi F 24 ko, (možná právě po té havárii), tzn. sejmuty tři motory Junkers L 2 a namontován jen jeden silnější motor BMW VI (650 hp)
3. 1934. znovu vyměněný motor na Jumo 204 diesel (740 hp)
r. 1934 přeregistrovaný na D-USAH
12. 1935 převeden pod RLM, Berlín
Aktualizace 9.3.2018
Pozorný čtenář webu David zaregistroval, že fotografie havarovaného letounu, ovšem z jiného úhlu, se objevila v knize Davida Irvinga "The Rise and Fall of the German Air Force" - "Luftwaffe- vzestup a pád".
Jedná se o životopis prvního ředitele společnosti Deutsche LuftHansa a pozdějšího polního maršála Luftwaffe Erharda Milcha. Erhard Milch byl jedním z cestujících na palubě letounu, který havaroval u Cínovce, což je jistě velmi zajímavé zjištění! Pilot se před panem ředitelem moc nepředvedl, jestli i po této nehodě dál létal u LuftHansy je otázkou.
Fotografie a zmínka o nehodě z knihy "Luftwaffe- vzestup a pád"
A ještě jedna fotka se nám k případu objevila! Pan Radek Palička ve svém archivu našel tuto fotografii stejné nehody. Letoun má již sejmutý kryt motoru a je zřejmě připravován k demontáži.
Pavel Krejčí, Jiří Černošek 1.2017