Messerschmitt Bf 109G-14 W.Nr ?
II./JG 77 ?
Fw. Kurt Muschiol ?
Blučina okr. Brno-venkov 28.4.1945
Během dubnových bojů v r.1945 byl nad Sokolnicemi údajně sovětskou protivzdušnou obranou zasažen stroj Bf 109G-14. Pilotovi se podařilo vyskočit na padáku a byl /snad/ ruskými vojáky zajat a následně ubit. O jménu pilota, jeho případnému místu pohřbení, jednotce a přesném datu se vedou debaty na leteckých diskusních fórech. Do úvahy přichází Fw. Kurt Muschiol, příslušník II./JG 77, který je dle některých záznamů /Luftwaffe MIA project/ veden jako nezvěstný od 28.4.1945. Letoun dopadl na pole severovýchodně od Blučiny a zaryl se do země.
Části letounu vyzdvihla nadace LHS Vyškov na podzim r. 2001. V místě dopadu se nacházel i motor, ten se tehdy ale z technických důvodů nepodařilo vyzdvihnout. Na místě byl před několika lety založen rybník , při zemních pracech byl motor vyzdvižen. Měl by se nyní nacházet v soukromé sbírce.
Trosky letounu vyzdvižené "Vyškováky" podrobil technické prohlídce "Mezek" a svoje závěry zveřejnil na stránkách www.detektorweb.cz. Z rozboru vyplívá, že se jedná o trosky stroje Bf 109G-14/AS/R1 výrobního bloku 786XXX. Stroj byl vyroben v mateřské továrně firmy Messerschmitt v Regensburku.
Na místě dopadu je dnes rybník, takže jakékoliv další nálezy jsou již vyloučené.
Fotografie fragmentů ze sbírky brněnského badatele Ing. Pavla Krejčího-díky za informace a fotky!
Část radiostanice FUG 16 | Část radiostanice |
Vnitřní výztuha konstrukce | Vnitřní výztuha konstrukce |
Kotouč s frekvenceni z radiostanice | Táhlo řízení |
Součást motoru? | Součást motoru? |
Část konstrukce | Ventil |
Pavel Krejčí 9.2014