Junkers Ju 88C-6    KM+HV       W.Nr 750356

 

Kampfgeschwader  /KG/ 6

 

               Uffz. Heinz Sender

 

          Gefr. Henry Demmler

 

    Gfr. Heinz Seifert

 

        Obgefr. Horst Mohn

 

Dřevce - Ostrý okr. Teplice        1.11.1944

 

 

 

 

Mlhavý podzimní den se stal osudný posádce Ju 88C-6 od jednotky KG 6. Posádka stroje v mlze  pravděpodobně spoléhala na  přístroje a podcenila nadmořskou výšku zdejšího terénu. Stroj narazil do skalnatého vrcholku kopce Ostrý /719m./. Dle nalezených trosek se zdá, že stroj letěl ve směru od západu a pravým křídlem narazil do  strmé skály. Po utržení křídla následoval neřízený pád a náraz do úpatí kopce. Na vrcholku kopce byly nalezeny potahové plechy z křídla, dále po svahu dolů se táhne pás drobných fragmentů. Věci z trupu a kabiny byly nalezeny v již mírnější části kopce. Po dopadu vypukl požár, na místě je dodnes množství ohořelých slitků kovu.

 

Vrcholek kopce "Ostrý", vpravo místo, kde letoun zachytil křídlem

   

 

Kamenitý svah, na kterém se roztříštil trup stroje

   

 

Jen nedaleko odtud se nachází obec Mukov, poblíž které se 21.7.1944 zřítil B-24 Liberator "Final Approach". Někdo zřejmě  považoval trosky na Ostrým za zbytky amerického stroje a umístil na strom pamětní tabulku americké posádce.

   

 

Fragmenty nalezené v r. 2007

 

Část radiostanice FUG 10-krátkovlný přijímač  FUG 10
   
   
Závěs /křidélka?/ Kód závěsu
   

 

Mechanismus žaluzie motoru Kryt z interiéru stroje
   

 

Část rámu kabiny Zbytek plátna kryjící vrtuli
   

 

   

 

Zbytky munice 7,92mm Část mechanismu motoru
   

 

Informace čerpány z knihy "Hvězdy nad Krušnohořím"/2005/  autor Martin Veselý                       Pavel Krejčí 3.2014

 

Doplněno 8.2014

Fotografie nálezů poskytnuté K. Novákem, Most-díky!

   
Kolečko ze "sektorového" ukazatele plnícího tlaku Štítek z palivového systému
   

 

  Závěs kormidla
   

 

Ovladač odhozu pum ZSK 244 Ciferník tochterkompasu
   
   
Krytka  
   

 

 

Fotografiemi svých nálezů přispěl rovněž Jirka Horák z Mostu. Díky! Za pozornost stojí víčko zaměřovače REVI 12. Potvrzuje to skutečnost, že to byl opravdu noční stíhač!

 

 

Inspekční krytka

   

 

PK 8.2014