Junkers Ju 88A W.Nr. ?
Posádka, jednotka ?
Rabštejn okr. Šumperk 1944?
Ju 88A-4/ilustrační kresba/
Dodnes neobjasněná havárie letounu Ju 88 se stala pravděpodobně na podzim nebo začátkem zimy roku 1944. Dle nalezených fragmentů se jednalo o JU 88 verze A-1 pozdějších sérií, nebo o /spíše/ A-5.Této verzi nasvědčuje hlavně fragment části překrytu radisty-zadního střelce.Součástky stroje jsou datované od března 1938 do října 1939, takže i toto nasvědčuje, že se jedná o model A-1, který byl pravděpodobně přestavěn na A-5.
O této havárii se zmínil deník Naše Slovo ze dne 3.8.1988. V článku se hovoří o havárii neznámého, pravděpodobně německého letadla.
Na místě jsou dodnes jasně zřetelné stopy po havárii. Jedná se především o velký kráter, odhadem osm krát dva metry, zhruba metr a půl hluboký. Na povrchu se zde nachází velké množství úlomků a jsou patrné zřetelné stopy po kopání. Místo jsem našel v roce 2007, v té době se zde nacházely ještě i větší fragmenty. Dnes jde spíš jen o drobné střípky. Pokud někdo z návštěvníků těchto stránek má nějaké indicie o identitě letounu, tak velmi uvítám takovou informaci.
Místo havárie v roce 2013 | 2013 |
2013 | 2013 |
Zbytek otáčkoměru | Část výškoměru | Část gyrokompasu Lku 4 |
Fragment palubní desky | Elektro součást | Odlitek s kódem Ju 88 |
Část krytu elektro | ...april 1938 | Krabice na signální rakety z kokpitu stroje |
Část systému vlečné anteny | "Polštářek" zaměřovače Revi E2A | Revi E2A |
Držák zaměřovače Revi 12
Část překrytu zadního střelce
1217-výrobní číslo letounu? | ||
Část palubní desky | Část palubní desky | Silentblok palubní desky |
Elektro součást | Části palivového a hydraulického systému | |
Pavel Krejčí 2.2014