Bleriot-Spad S.66   v.č. 15

 

F-AEFP

 

CIDNA

 

Chotěboř  okr. Havlíčkův Brod     26.7.1929

 

 

 Ilustrační snímek Bleriot-Spad S.66. Poměrně neobvyklý je zdvojený pilotní prostor na hřbetu trupu.

 

 

26. července 1929  došlo u nádraží v Chotěboři k nehodě letoun S.66 společnosti CIDNA. V pamětních listech Chotěboře se praví:

V 9 hodin ráno zbloudilo letadlo (dvouplošník mezinárodní letecké dopravní společnosti CIDNA) při letu z Vídně do Prahy v husté mlze. Letec, který se držel trati , kroužil nad nádražím a hledal místo k přistání, aby se informoval, kde je. Přistál na poli u státní silnice k Bílku proti nádraží a zarazil se o stromy, přičemž utrhl podvozek, levá křídla a rozbil vrtuli. Pilot, který byl v letadle sám, zůstal nezraněn. Pošta, které vezl 229 kg , byla odeslána drahou.

 

Fotografie via Zdenek Sabol

 

 

Záznam z francouzského civilního rejsříku:

F-AEFP    Bleriot-Spad 46 > 66    15    F-AEFP    Cie Franco-Roumaine /Le Bourget >CIDNA /00.08.22    890    Destroyed 9.29

 

Je otázkou, jestli byl letoun po události v Chotěboři opraven a měl o dva měsíce později další nehodu, nebo byl v září 1929 již jen odepsán?

Nádraží v Chotěboři jakoby nehody letadel přitahovalo. V podstatě na stejném místě došlo dne 2.1.1945 k nehodě kurýrního letadla zatím neznámého typu, jeho pilot událost nepřežil. Popsáno ZDE

 

 

Pavel Krejčí 3.2024